2019-05-06

花と家族の話。(flowers and family)



家族の誕生日が春に集中していることと。
それぞれの生活の変化もあり。
花をたくさんいただき、家が花だらけでしたが。
ここ数日の暑さで、だいぶしおれてしまいました。
花を捨てるときの切なさってありますね。
その代わり、外にはいろんな花が。

連休最後の日、家族で温泉へ。
これから、みんな特に忙しくなるので、元気になるために。
子供のころから、あまり外食しなかった家なので。
大人になっても、お店で一緒にテーブルにつく空気感に、慣れない。
久しぶりに、お酒が美味しいなと思いました。
風呂上りだったから、かな。



The birthday of my family is all spring.
Furthermore, there is a change of each life.
So we got a lot of flowers and my house was full of them.
Unfortunately, the most of them are sunk by the heat of the past few days.
I feel the pain when throwing away flowers.
But, bloomed outside.

We went to a hot spring as a birthday trip.
As we did not eat out so much in the past, I'm not used to being in the restaurant together.
I felt that the beer was delicious after a long time.
It wasn't because I was in a hot spring.